Chat med os

Chat med os om alt - der handler om børn og unges liv på nettet

Du kan chatte med os mandag, onsdag og torsdag kl. 14-17. Du åbner en ny chat ved at klikke på ikonet nederst på siden.

Chat SletDet-rådgivningen

Chat med os, hvis du har haft en ubehagelig oplevelse online, eller kender nogen der har. Det kan være hvis du har oplevet at informationer, billeder eller videoer af dig er blevet delt online.

Vi behandler din henvendelse fortroligt, og vores rådgivere har tavshedspligt. Det betyder, at vi ikke må fortælle til andre, hvad der bliver chattet om. Det gælder også efter endt chat-samtale. Kun du og rådgiveren kan se det, I skriver til hinanden.

Hvis du hellere vil ringe til os, kan du kontakte os på telefon 29 27 01 01 mandag, onsdag og torsdag 14-17. Du har også mulighed for at skrive til os alle dage hele døgnet rundt. Vi besvarer dit spørgsmål i løbet af to hverdage.

Når du chatter

Når du chatter med os, er det altid en voksen og professionel du skriver med. Vi lytter til dig og guider dig gennem den svære situation. Vi kan hjælpe dig med at få slettet profiler, privat information og billed- eller videokopier.

Det kan for eksempel være et billede af dig i bikini eller undertøj på Instagram, som du ikke synes, er rart, at alle kan se, et portrætbillede af dig på en andens datingprofil, et billede fra festen i fredags, hvor du har kastet op udover dig selv, som deles rundt på sms eller en hadeside om dig på Facebook.

Vi kan fortælle dig helt konkret hvilke rettigheder du har, og hvad du kan gøre for at begrænse skaden. Vi kan hjælpe dig med at få slettet hadesider, grupper og kopier af billeder og videoer, og i nogle tilfælde kan vi også kontakte de sociale medier for dig eller gode voksne på din skole – men kun, hvis du selv ønsker det.

Når chatsamtalen er slut, forsvinder alt det vi har talt om. For at vores rådgivning bliver så god som overhovedet muligt, udfylder rådgiverne et anonymt skema efter samtalen.

Hvis en af rådgiverne bliver meget bekymret for dig, har de pligt til at underrette, det vil sige kontakte kommunen, så du kan få hjælp. Vi kan kun underrette, hvis vi ved hvem du er. Du vælger selv om du har lyst til at oplyse, hvem du er. 

 

I Red Barnet behandler vi dine personoplysninger dels efter den gældende EU persondataforordning og dels efter den danske persondatalov. Læs mere om dine rettigheder, vores databehandling og persondatapolitik.

Rådgiverne fra SletDet

Rådgiverne fra SletDet

Per, Mai, Kuno og Rebecca er klar til at hjælpe dig, når du kontakter os. Vores rådgivere arbejder alle i Red Barnet og er uddannede i at kunne lytte og besvare dine spørgsmål.

Rådgiverne har alle et indgående kendskab til de svære situationer, der kan opstå, når man bruger sociale medier. 

Mere fra SletDet