Nyheder

Wood Wood og Mumitroldene støtter Red Barnet

På lørdag d. 15. september 2018 lancerer Wood Wood i samarbejde med Mumitroldene og Red Barnet en række nye seje T-shirts og sweatshirts. Al overskud fra kollektionen går til Red Barnets arbejde for udsatte og sårbare børn. 

Lille My, Mumitrolden og Snorkfrøkenen. Det er blot nogle af de legendariske figurer fra Mumitroldenes univers, som vi alle, både børn og voksne, kender. Historierne om de små og store hjælpsomme og elskelige væsner fra Mumidalen. Nu får de finske Mumitrolde liv igen i et nyt samarbejde mellem designerfirmaet Wood Wood, folkene bag Mumitroldene og Red Barnet. 

I en ny kollektion, som lanceres af Wood Wood på, kan man købe nye flotte sweatshirts og T-shirts til både børn og voksne med de finurlige Mumifigurer i Wood Wood’s design og samtidig støtte Red Barnets arbejde for udsatte og sårbare børn i Danmark og i resten af verden.  

– Vi er meget glade for at kunne bidrage til Red Barnets arbejde, og jeg håber at dette projekt vil være med til at minde om, at der er mange børn og unge over hele verden, som har brug for hjælp. Da vi først startede dialogen med Red Barnet om et muligt samarbejde, fik jeg ret hurtigt den idé at vi skulle prøve at arbejde med Mumitroldene. Jeg elsker den stemning der er i Tove Janssons bøger og tegninger, hvor der både er plads til fantasi, humor og melankoli, siger Brian SS Jensen, designer og medejer af Wood Wood.

I samarbejdet har designerne fra Wood Wood fået figurer som Mumitrolden, Lille My og Snorkfrøkenen til at mødes og interagere med Wood Woods velkendte Double A logo. På diverse grafikker ser man de forskellige figurer i leg – bl.a. Lille My, der hopper i faldskærm over Double A logoet med en paraply.

Red Barnets generalsekretær, Jonas Keiding Lindholm, er begejstret:

– I historierne passer de små væsener på hinanden. De tager på eventyr sammen, både i og uden for Mumidalen, fordi de har gode venskaber og trygge, stærke fællesskaber. Det er de samme værdier, vi i Red Barnet hver dag kæmper for at skabe for de mest sårbare børn i Danmark og resten af verden. Og så skal det ikke være nogen hemmelighed, at jeg altid selv har været kæmpe fan af Mumitroldenes forunderlige univers, siger Jonas Keiding Lindholm. 

Også hos folkene bag Mumitroldene er meget glade:

– Jeg er så glad for samarbejdet mellem Wood Wood og Mumitroldene for Red Barnet, fordi vi sætter fokus på dem, der både er de mest sårbare og samtidig er vores fremtid. Tove Janssons historier om Mumitroldene handler i høj grad om dem, der har brug for trøst og opmærksomhed, og om hvor vigtigt det er både at blive set og hørt – og i sidste ende behandlet pænt. Wood Wood deler disse værdier, og jeg er så taknemmelig for, at de ønskede at have Mumitroldene med i kampagnen, siger Sophia Jansson, der er kunstnerisk direktør ved Oy Moomin Characters, Ltd. og niece til forfatteren bag Mumitroldene, Tove Jansson. 

Kollektionen består af to T-shirts og en langærmet T-shirt til børn, samt en unisex T-shirt og en hoodie til voksne. Alle styles er lavet af økologisk bomuld og fås i grå og hvid med røde Mumitrolde.

Kollektionen lanceres lørdag d. 15. september og sælges udelukkende hos Wood Wood butikker, herunder woodwood.com.