Nyheder

Nye handsker fra RHANDERS tager hånd om børnene

Red Barnet og Randers Handsker indgår et samarbejde for at markere børneorganisationens 75 år lange arbejde med at støtte og beskytte børn i Danmark og resten af verden. Det sker med lanceringen af en række særlige jubilæumsprodukter under linjen RHANDERS.

Næste år har Red Barnet i 75 år kæmpet for alle børns ret til en god og tryg opvækst. I den anledning har børneorganisationen og Randers Handsker indgået et samarbejde om at lave en handske og en rulamsluffe for at markere jubilæet.

Red Barnet-sortimentet består af en særudgave af den populære RHANDERS-handske Anna med for i samme røde farve som Red Barnets logo. Den lille guldbelagte Kalmus-blomst, der diskret pryder det bløde skind, er indgraveret med et hjerte, for at minde os om at værne om børnene. Handsken koster 998 kr.

Man kan også vælge at støtte den gode sag med den varmeste rulamsluffe, der specielt produceres på handskefabrikken i Randers i både en herre- og damemodel. I bæredygtighedens tegn bruges fraklip fra lufferne til små nøgleringe med håndsyede miniature-lammeskindsluffer som symbol på varme, omsorgsfulde og hjælpende hænder. Damemodellen koster 1.299 kr. og herremodellen 1.499 kr.

For hver solgt handske doneres halvdelen af købet til Red Barnet. Kunder kan også vælge at donere et beløb på 50 kr. i forbindelse med køb af andre af brandets produkter.

Samarbejdet glæder Red Barnets generalsekretær, Johanne Schmidt-Nielsen.

– Alle børn har fortjent den bedste start på livet – lige meget hvem de er, eller hvor de bor. Det kæmper Red Barnet for hver dag overalt i verden, og det har vi gjort i 75 år. Vi er meget taknemmelige for samarbejdet med Randers Handsker i jubilæumsåret, for det bidrager til, at vores arbejde kan fortsætte – også de næste 75 år, siger hun.

I Randers Handsker er der stolthed over at være en del af samarbejdet.

– Red Barnet gør en enorm forskel på multiple niveauer og husker os på, hvorfor det er vigtigt at passe på børn, så de kan leve som netop børn. Det arbejde er vi meget stolte af at være med til både at sætte fokus på og at støtte økonomisk. Helt konkret lancerer vi en kampagne og tre jubilæumsprodukter, der symboliserer det at tage hånd om udsatte børn, siger Rina Hansen, adm. direktør i Randers Handsker.

Initiativet markeres desuden af en række aktiviteter, der skal hjælpe til at sprede det vigtige budskab om Red Barnets arbejde. Blandt andet vil der være arrangementer for hele familien i Randers Handskers butikker med tegninger og miniature-handsker, der alle symboliserer brandets kendetegn #WarmHandsHappyHearts. Kendte influencers, der selv er omsorgsfulde mødre og fædre, vil også støtte op om samarbejdet ved at poste på Instagram.

Læs mere på www.rhanders.com.