Læring, nysgerrighed, en fantasiverden at søge tilflugt i; gevinsterne ved børnebøger er mange. Derfor lancerer Red Barnet i samarbejde med Bogforum en plakat, som sætter dette i fokus. Overskuddet fra plakaten vil gå ubeskåret til bl.a. at styrke børns trivsel, fællesskaber og den gode barndom.
Samarbejdet gavner alle
Red Barnet er taknemmelige over, at en så stor, international kunstner vil støtte op om arbejdet for børns trivsel. Michelle Carlslund har tidligere arbejdet med bl.a. Vogue Japan og Universal.
-Jeg synes, at det er helt fantastisk, at en kunstner som Michelle Carlslund vil designe en plakat for os. Bidrag, som dette støtter Red Barnets arbejde for at sikre en fremtid med større tryghed og trivsel for børn i Danmark, siger Jonas Keiding Lindholm, generalsekretær for Red Barnet.
Bogforum har med deres nye børneområde valgt at sætte fokus på børn og læsning og samarbejdet med Red Barnet ligger derfor ligefor.
- Tryghed og trivsel er helt essentielt i børns opvækst. Den verden bøger åbner for børn kan være en støtte, men det arbejde Red Barnet lægger i at støtte børn med behov, er helt essentielt, derfor var vi ikke i tvivl om, at det var et initiativ, vi gerne ville bakke op om, udtaler Bogforums udstillingsleder Andreas Nordkild Poulsen.
Kunstneren selv er begejstret for samarbejdet.
-Jeg var ikke et sekund i tvivl, da Red Barnet ringede til mig. Red Barnet gør et stort og vigtigt stykke arbejde for udsatte børn, og det vil jeg gerne støtte op om, udtaler Michelle Carlslund.
Børn har en særlig plads i hjertet hos Michelle Carlslund.
-Børn betyder utroligt meget for mig, og efter jeg selv er blevet mor, er de kun blevet endnu vigtigere. Jeg får helt en klump i maven, når jeg tænker på, hvor mange børn som hver dag udsættes for mobning, svigt og vold, forklarer hun.
Køb plakaten og støt Red Barnets arbejde
Hvis du ligesom Michelle Carlslund også får en klump i maven, så kan du være med til at gøre en forskel ved at købe plakaten.
Michelle Carlslund har designet plakaten pro bono, så endnu flere penge kan gå til kampen for bedre trivsel, fællesskaber, og den gode barndom.
Plakaten sælges i Bogforums stand under Bogforum d. 26.-28. oktober i Bella Center Copenhagen, men vil også være at finde online på Bogforums hjemmeside samt i Arnold Busck-butikken på Købmagergade i København, Børnenes Boghandel lige overfor og i Arnold Busck Lab i Guldbergsgade på Nørrebro fra uge 42.
Lørdag d. 27. oktober kl.12.20 vil Michelle Carlslund signere årets plakat ved børnescenen.
Plakaten er fremstillet i begrænset oplag på 100 % genbrugspapir i tyk kvalitet og måler 42 cm x 59,4 cm (A2) og koster 90 kr. Overskuddet går ubeskåret til Red Barnets arbejde.
Plakaten vil være den første af sin slags, men bestemt ikke den sidste. Den passer perfekt ind i et hvert børneværelse, men er du til det legende univers, så vil den berige et hvert rum.
category
ORGANISATIONER LANCERER NY LÆRINGSPLATFORM TIL AT STYRKE DIGITAL DANNELSE HOS BØRN OG UNGE
Det er første led i indsats om digital dannelse, der går under navnet ’On’. Red Barnet, Børns Vilkår, Medierådet for Børn og Unge samt Center for Digital Pædagogik udgør konsortiet bag indsatsen 'Sammen om digital dannelse'.
category
NY KAMPAGNE OM SEKSUALISERING AF BØRN
Red Barnet vil have bedre beskyttelse af børn mod seksualisering online. Se mere i ny kampagnefilm.
Advarsel: Billederne kan virke voldsomme, selvom vi har undladt de værste. Vores ambassadører fik tilbudt at tale med en psykolog efter optagelserne.
category
DEBAT: REGERINGEN HAR ET MEDANSVAR FOR AT STANDSE BRUTALITETEN I GAZA
Debatindlæg og åbent brev til statsministeren fra 11 af de største danske NGO-organisationer.