I hele 2020 har Spring Copenhagen doneret 15 kr. pr. solgt Red Barnet-sæl til Red Barnet. Det har været en stor succes. Produkterne, som en masse gode kunder har købt, er en særlig jubilæumsudgave af virksomhedens fine sæler designet af Chresten Sommer.
'Vi er rigtig glade for den flotte donation. Det er så vigtigt med opbakning til vores arbejde, så vi kan kæmpe for, at børn ikke skal leve i fattigdom, og at udsatte børn kommer ind i gode fællesskaber og får mulighed for at komme på ferielejr. Pengene kommer til at gøre en stor forskel for børnene,' siger generalsekretær Johanne Schmidt-Nielsen.
25.000 solgte sæler
Konkret betyder donationen, at der er blevet solgt mere end 25.000 sæler i 2020. Sælerne med de røde Red Barnet-hjerte er således blevet taget rigtig godt imod af kunderne.
'Vi er overvældede over den støtte, vores fans har vist til projektet. Vi havde på ingen måde regnet med at sælge så mange sæler – men fra starten viste projektet og produktet sig at være ekstremt populært,' fortæller Claus Nielsen, ansvarlig for partnerskaber i Spring Copenhagen.
category

ORGANISATIONER LANCERER NY LÆRINGSPLATFORM TIL AT STYRKE DIGITAL DANNELSE HOS BØRN OG UNGE
Det er første led i indsats om digital dannelse, der går under navnet ’On’. Red Barnet, Børns Vilkår, Medierådet for Børn og Unge samt Center for Digital Pædagogik udgør konsortiet bag indsatsen 'Sammen om digital dannelse'.
category

NY KAMPAGNE OM SEKSUALISERING AF BØRN
Red Barnet vil have bedre beskyttelse af børn mod seksualisering online. Se mere i ny kampagnefilm.
Advarsel: Billederne kan virke voldsomme, selvom vi har undladt de værste. Vores ambassadører fik tilbudt at tale med en psykolog efter optagelserne.
category

DEBAT: REGERINGEN HAR ET MEDANSVAR FOR AT STANDSE BRUTALITETEN I GAZA
Debatindlæg og åbent brev til statsministeren fra 11 af de største danske NGO-organisationer.