Bliv HR-frivillig i en lokalforening

Hjælp os med at rekruttere endnu flere frivillige til vores lokale fællesskaber 

Som HR-frivillig i en af vores lokalforeninger eller butikker er du med til at sikre, at vi altid har nok engagerede og dygtige frivillige, der trives i deres opgave, og som er klædt på til at skabe gode indsatser.   

Vi tilbyder dig 

  • Erfaring med rekruttering og onboarding af frivillige til gavn for børn og familier
  • Kompetenceudvikling, rådgivning og viden om HR- og foreningsarbejde
  • Muligheder for at skabe stærke relationer mellem mennesker   

Spørgsmål og svar om at være HR-frivillig?

Du kan være HR-frivillig eller HR-leder.

HR-opgaverne varierer fra lokalforening til lokalforening, da der er forskel på foreningernes størrelse og antallet af aktiviteter. Nogle af de vigtigste opgaver er at rekruttere nye frivillige og hjælpe med at afholde rekrutteringssamtaler. Du skal også sørge for en god introduktion til nye frivillige, oprette dem i vores digitale frivilligdatabase og indhente børneattester. 

Du skal samtidig sikre god trivsel og positiv kultur i lokalforeningen gennem anerkendelse og fejring af den frivillige indsats. Dit arbejde er tæt knyttet til bestyrelsesarbejdet. 

Du skal forvente at bruge minimum to timer om ugen.

Der findes lokalforeninger fordelt over hele landet. Se oversigt over alle Red Barnets lokalforeninger.

Har du lyst til at høre mere om at være HR-frivillig?

Når du har tilmeldt dig, vil du blive kontaktet af en frivillig fra Red Barnets lokalafdeling i dit område. Sammen finder I ud af, hvordan du bedst kan være med til at gøre en forskel som HR-frivillig.