Hacket på Momio

Jeg blev hacket på momio – hvad skal jeg gøre?

___________

Svar fra SletDet

Hej,

Tak fordi du har skrevet til os. Det er da rigtig uheldigt, at du er blevet hacket – og meget ubehageligt. Der er lidt forskellige ting, du kan gøre for at få din profil igen:

  1. Hvis du er blevet hacket på Momio, og du stadigvæk selv kan logge ind på din profil, så kan du ændre dit kodeord derinde.  
  2. Hvis du ikke selv kan komme ind på din profil fordi hackeren måske har ændret dit kodeord, så kan du under log ind knappen i din Momio app, klikke 'Har du glemt dit kodeord?' Hvis du har tilmeldt dig med dit mobilnummer kan du skrive den kode som der vises, og sende den til nr. 1919. Bagefter skal du gå tilbage og igen klikke på 'Har du glemt dit kodeord?' Efter det skal du vente på at en besked popper op.
  3. Hvis du har registreret dig med en emailadresse, skal du klikke på 'Har du glemt dit kodeord?' Derefter dukker der en talkode op, som du skal sende til danmark@momio.me, sammen med dit brugernavn, så sender de dig en ny kode.
  4. Hvis du ikke selv kan komme ind på din profil længere, så er det en god idé at skrive til dem som har lavet Momio. Du kan sende dit brugernavn til danmark@momio.me og skrive til dem at din profil er blevet hacket, og at du skal have hjælp til at ændre dit kodeord.

Jeg kan se at du er 9 år gammel, og derfor tror jeg det er en rigtig god idé at du får en voksen til at hjælpe dig med de her ting, som jeg har skrevet. Måske en af dine forældre, eller en lærer du kender rigtig godt. Vis dem denne besked, så er jeg sikker på at de kan hjælpe dig.

Jeg håber, du får din profil igen.

Mange hilsner
Helene/SletDet

(11. april 2017)