Ring til os om alt, der handler om børn og unges liv på nettet

Ring til os på 29270101

Åbningstider

  • Mandag kl. 11-20
  • Tirsdag-torsdag kl. 14-20
  • Fredag kl. 14-17

 

Ring til os, hvis du har oplevet noget på nettet, som du ikke ved, hvordan du skal håndtere.

Ring til os, hvis du fx:

  • har oplevet noget ubehageligt, når du har skrevet med andre over nettet, via chat eller mobil.
  • har været ude for mobning og krænkelser på nettet.
  • har haft en oplevelse, som det er hårdt at gå med helt for sig selv.

Vi behandler din henvendelse fortroligt, og vores rådgivere har tavshedspligt.

Hvis du synes, at det er svært at ringe og fortælle os om det hele, kan det måske være lettere at skrive til os. Du kan altid skrive til os her. Vi besvarer dit spørgsmål i løbet af to hverdage.

Når du ringer

Når du ringer til os, spørger vi dig om forskellige ting. Det er helt ok, hvis der er nogle af spørgsmålene, du ikke kan svare på. For at vi kan hjælpe dig bedst muligt, er det vigtigt, at du fortæller os så meget som muligt.

Når du ringer, spørger vi dig om:

  • Hvad er blevet delt? Informationer? Billeder/videoer?
  • Hvad viser det?
  • Hvem har delt det?
  • Hvor og hvordan er det blevet delt? Over mobilen? På Facebook? Andre steder?
  • Hvem og hvor mange, tror du, har set det?

Nogle gange kan vi have brug for tid til at undersøge, hvordan vi kan hjælpe dig bedst muligt. Derfor kan det være, at vi spørger efter dit telefonnummer eller din mailadresse, så vi kan kontakte dig igen – men selvfølgelig kun, hvis du selv har lyst til det.

Husk, vi behandler din henvendelse helt fortroligt.

Rådgiverne fra SletDet Rådgivningen

Vores dygtige rådgivere er klar til at hjælpe dig, når du kontakter os. Vores rådgivere arbejder alle i Red Barnet og er uddannede i at kunne lytte og besvare dine spørgsmål.

Rådgiverne har alle et indgående kendskab til de svære situationer, der kan opstå, når man bruger sociale medier. 

Læs mere om SletDet Rådgivningen og rådgiverne.

 

Mere fra SletDet Rådgivningen