Red Barnet-film vinder pris ved Guldtuben
14-09-2017: Kampagnefilmen for Red Barnets rådgivning SletDet vandt den 9. september UNICEF Danmarks pris ’Bedste budskab’ ved Guldtuben 2017 – et awardshow der hylder det bedste indhold på YouTube, Facebook, Snapchat og Instagram.
Kampagnefilmen for SletDet er instrueret af 18-årige Cisca Øvlisen, som fik idéen i forbindelse med en opgave på gymnasiet. Filmen er produceret i samarbejde med Red Barnet.
Du kan se kampagnefilmen for SletDet her.
SletDet-rådgivningen
På SletDet tilbyder Red Barnet anonym og individuel rådgivning til børn og unge, hvis de har fået delt private, grænseoverskridende eller krænkende informationer, billeder eller video - for eksempel nøgenbilleder.
Vis dine elever Guldtube-videoen
Vis gerne kampagnefilmen til dine elever, og oplys dem om SletDet, hvor de kan skrive eller ringe til os i Red Barnet for at få hjælp.
Vi kan guide til at begrænse skaden mest muligt og til at komme igennem situationen på den bedst mulige måde. Vi synes hverken, det er flovt, skamfuldt eller pinligt.
I vores slettevejledninger kan eleverne desuden finde konkret hjælp til at slette og anmelde krænkende informationer, billeder og videoer på sociale medier.