De glemte gamerdrenge

De glemte gamerdrenge - ingen anerkendelse 

Anton er rigtig glad for at spille computer i sin fritid. Han spiller både FortNite og Minecraft. Faktisk er han så god til at spille computer, at han er startet til E-sport. Anton har lært en del andre unge at kende gennem de computerspil, han spiller. Han synes, at det er fedt at kunne tale med andre spillere over Discord, når han spiller derhjemme. Så føler han, at han spiller sammen med nogen, i stedet for at være alene. Ovre i skolen kan Anton godt føle sig alene. Der er mange i klassen, der går til fodbold, håndbold, svømning eller dans. Men der er ikke andre end ham, der går til E-sport eller spiller computer. Anton synes ikke, at de andre i klassen forstår, hvorfor det er fedt at spille computer. De forstår ikke, hvor sejt det er, at han er kommet så højt op i level. Eller hvor meget dét egentlig kræver. Det kan få Anton til at føle sig ensom.   

Hvad synes du, der skal gøres? 

  • Jeg vil spørge Anton om vi kan game sammen 
  • Jeg vil spørge Anton om han vil tilføje mig på Discord 
  • Jeg ved ikke så meget om gaming, så jeg spørger Anton om han ikke har lyst til at lave noget sammen, som ikke er gaming
  • 'Den opfindsomme'. 

Hvordan undgår vi, at det samme sker i vores klasse? 

  • Vi snakker sammen i klassen om hvad det vil sige at føle sig alene. 
  • Vi bruger tid på at finde ud af hvad vi laver i vores fritid. 
  • Vi snakker sammen i klassen om hvilke spil og apps vi bedst kan lide.  
  • 'Den opfindsomme'.  

Forslag til dialog: 

  • Hvad er forskellen på at være ensom og alene? 
  • Hvordan kan det være, at der er noget der lige som er 'mere værd' at lave end noget andet? 
  • Kan skolen og forældre hjælpe på nogen måde?