Kontakten til dig

Har vi kontaktet dig?

En stor del af jer kontakter os helt af jer selv – men nogle gange er vi nødt til lige at minde danskerne om, at vi er her – og at I har mulighed for at støtte verdens bedste sag enten fast eller med et enkelt bidrag.

Derfor vil du måske opleve, at vi tager kontakt til dig på en af følgende måder:

  • Vi kontakter dig telefonisk
  • En af vores frivillige indsamlere ringer på din dør
  • Du møder en af vores repræsentanter på gaden

Vi kontakter både dig, der ikke i forvejen støtter Red Barnet og dig, der har været frivillig, givet et bidrag eller er fast støtte hos os.

Red Barnet ringer løbende ud for at fortælle om vores arbejde for udsatte børn i Danmark og i resten af verden. Formålet med opkaldene er bl.a. at fortælle om resultater fra vores arbejde.

Hvis du ikke støtter regelmæssigt i forvejen kan vi ringe til dig for at tilbyde dig, at blive fast støtte via Betalingsservice eller MobilePay Subscription. Når du støtter vores arbejde med et fast månedligt beløb, giver du os endnu bedre mulighed for langsigtet planlægning af vores arbejde til stor gavn for børn i hele verden. For at blive oprettet hos Red Barnet via Betalingsservice, skal man oplyse registrerings- og kontonummer samt cpr-nr. Vi vil ALDRIG bede dig om at udlevere dit kortnummer, udløbsdato og sikkerhedscifre – det har vi intet at bruge til.

Vi kontakter også tidligere frivillige for at bede om deres hjælp til for eksempel vores årlige landsindsamling eller deres økonomiske støtte til indsatsen for udsatte børn i Danmark og resten af verden.

Husk, at bidrag til Red Barnet kan trækkes fra i skat.

I Red Barnet ringer vi kun fra vist nummer, derfor hvis der ringer et hemmeligt nummer og påstår de er fra Red Barnet, så er du i din fulde ret til at afslutte samtalen for så er det ikke Red Barnet.

Er du i tvivl om, hvorvidt Red Barnet har kontaktet dig, eller har du spørgsmål til vores opkald, er du velkommen til at henvende dig på 3536 5555 eller skrive til os på [email protected]. Hovedkontoret har åbent mandag-torsdag kl. 9-16 og fredag kl. 9-14.

En gang om året har Red Barnet, ligesom en række andre indsamlingsorganisationer i Danmark, en politigodkendt tilladelse til at samle ind ved alle husstande samt på offentlige steder, jævnfør Indsamlingslovens § 7.5.

Red Barnet har haft tilladelse til at foretage husindsamling, også kaldet landsindsamling, siden 2006. Red Barnets tilladelse er speciel, da overskuddet udelukkende kan anvendes til vores programmer i de lande, som Danida har ydet rammebevilling til. I øjeblikket er det Bangladesh, Etiopien, Sierra Leone, Somalia og Uganda.

Red Barnet samler altid ind den første søndag i september. Ved en husindsamling går frivillige indsamlere fra dør til dør og beder om bidrag til vores arbejde for udsatte børn. Er du ikke hjemme, efterlader vi en folder, som giver mulighed for alligevel at støtte.

Ud over indtjeningen fra selve indsamlingen betyder den store opmærksomhed, som landsindsamlingen giver, at Red Barnet også hvert år vokser i antal af frivillige, medlemmer og bidragsydere.

Hvert år vælger vi et tema fra vores programmer, som vi bruger i kommunikationen i forbindelse med hvervningen af frivillige til landsindsamlingen. Det kan for eksempel være ‘Børn på flugt’ eller ‘Børn i katastrofer’.

Du er måske blevet kontaktet af Red Barnets repræsentanter på gaden eller i et shoppingcenter. Medarbejderne fortæller om vores arbejde for børn i hele verden, og de giver folk mulighed for at støtte vores arbejde økonomisk. De fortæller også om mulighederne for at melde sig ind som medlem i Red Barnet og om dine muligheder for at vise opbakning til kampen for børns rettigheder. For at blive oprettet hos Red Barnet via Betalingsservice, skal man oplyse registrerings- og kontonummer samt cpr-nr.

Vi vil ALDRIG bede dig om at udlevere dit kortnummer, udløbsdato og sikkerhedscifre – det har vi intet at bruge til.

Red Barnet benytter dygtige og veluddannede medarbejdere. Du kan kende dem på deres kampagnetøj – jakke eller T-shirt – med Red Barnets logo på. De bærer også altid et identifikationsskilt med navn og Red Barnets logo.

Vi arbejder efter et sæt af etiske retningslinjer, som Red Barnet sammen med ISOBRO (indsamlingsorganisationernes brancheorganisation) og en lang række andre godkendte indsamlingsorganisationer har udarbejdet for at sikre, at vores repræsentanter altid optræder professionelt og efter gældende lovgivning.
Har du spørgsmål til dit nytegnede medlemskab eller til vores gadekampagne i det hele taget, er du velkommen til at henvende dig på 3536 5555 eller på [email protected]. Hovedkontoret har åbent mandag-fredag kl. 9-16 og fredag kl. 9-14.

Vi oplever desværre fra tid til anden, at svindlere udgiver sig for at være fra Red Barnet for at få personoplysninger eller penge. Senest har vi fået meldinger om svindler-e-mails fra en afsender, der kalder sig Redbarnet Initiative, som påstår, at de hjælper børn. Dette har IKKE noget med Red Barnet at gøre, og vi opfordrer alle, der modtager en mail fra Redbarnet Initiative om straks at slette den.

Det kan være svært at gennemskue, om en e-mail er ægte eller ej. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt en e-mail er fra Red Barnet eller ej, så er du altid velkommen til at kontakte os på [email protected] eller på telefon 3536 5555.